Helgur

Mycket nu.
Maj...är snart slut? Vafan? Vad hände?
I have no frikking idea.
 
I helgen kunde man dock tro att vi gått direkt på juli, fasen vad varmt det var! I fredags höll jag på att DÖ på jobbet, fabriken blir som nån slags kuvös när det är varmt ute. Usch.
Vi försökte vara ute lite i helgen, men tycker det är så svårt med Maja. Har hon för mycket kläder? För lite? Blåser det för mycket? Hur mycket nyklippt gräs kan ett barn äta innan det blir farligt? Sånna grejer. ;)
Hittade min gamla solhatt överst i en kasse på vinden som tur var och sötare får man ju leta efter:
 
Viktigt att dricka ordentligt när det är varmt... ^^
 
Annars försökte vi hinna med lite grejer ute i trädgården i helgen och vi lyckades faktiskt riktigt bra! Jag la ut paviljongstommen på ett par FB-grupper på torsdagkvällen, gratis för den som ville komma och hämta (vi ska stensätta och bygga en mer permanent lösning, är meningen) och inom en kvart hade tre pers kommenterat att dom ville ha den och på lördagmorgonen kom en man i en gammal 245:a och knödde in hela skiten bland ungar och gud vet vad. Så blev vi av med den, skulle bli antingen hönshus eller växthus. Kul!
Så åkte karl'n och storasyster till tippen med en massa sten från häckplanteringen samt lite annat jox vi sparat på oss i källaren. Jag slet upp torkvindan som vi använt max tre gånger på tre och ett halvt år och den ville grannen ha istället för sin gamla dåliga. Så blev vi av med den.
Lördagkvällen ägnades åt grillpicknick i trädgården, första gången vi grillar sen förrförra sommaren... Förra året blev det liksom aldrig av.
Söndagen fortsatte vi vara lite duktiga, både rabarbern och Majas blåbärsbuskar fick sig en uppfräschning:
 
 
Kanter och ny jord! Detta för att förenkla gräsklippning och kanttrimning. Rabarbern fick nåt jäkla ryck under värmeböljan och har skjutit ut värsta blomman. Tror inte dom har blommat under alla år vi bott här? Säkert ett bra tecken att dom trivs...växer som ogräs gör det i alla fall!
 
Idag var det gymmorgon för mig, halleluja! (Not.) Men iväg kom jag och bra gick det! Dessutom fick mitt hår för sig att självstyla efter duschen i omklädningsrummet imorse och frisyren har varit ON POINT idag! Brukar inte bry mig så mycket, men idag!
 
 
Ingen locktång behövs i det här burret! Nu når det dessutom nedanför tuttarna UTAN ATT VARA PLATTAT!!! Snart nått mitt mål med hår ner till rumpan med andra ord. :P
Och så till sist bara...rosenmandel, det finaste som finns i vår trädgård:
 
 
Två dagar kvar av den här arbetsveckan...det ska jag väl klara? Vädret ska vara najs och jag har roliga och trevliga kollegor. *försöker tänka positivt* Bara att kötta på, ända ut ur maj!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress