Helgur

"- Jag skulle aldrig skicka Minioner i string till någon annan än dig!"
Ni vet väl redan det här efter alla år, men att komma till stallet efter en skitjobbig vecka är som balsam för själen. Nej föresten, inte balsam, som en INPACKNING för själen!
 
Konstigt att en vecka som endast innebar tre arbetsdagar kan kännas så evighetslång, men det har den gjort.
I måndags när det var första maj och ledigt så pajade vårt kylskåp, precis vad man behöver en röd dag när det mesta är stängt! Tur man har en Lillebror med resurser, som eldriven kylväska. Så den dagen gick helt enkelt åt till att rädda den mat vi hade i kylen. Internetshoppa ett kylskåp på Elgiganten för upphämtning dagen efter. Mina föräldrar fixade kärra åt oss för att kunna frakta hem kylen. Vi fick montera ner ett av skafferiskåpen i köket samt kapa bänkskivan. Flytta på två eluttag som någon klant satt dit. Och så slänga ut gamla kylen förstås.
I tisdags hade jag redan tagit ledigt halva dagen, för Majsan skulle få sitt tredje vaccin samt på barnläkarundersökning. Men eftersom vi var tvungna att hämta ny kyl dessutom, något min karl inte ville göra själv med eventuell superledsen bäbis, så blev det ett samtal till chefen direkt på morgonkvisten att jag inte kunde komma alls.
 
Vaccinationen den här gången var den jobbigaste hittills tycker jag. Maja är ju så pass mycket mer medveten om allt nu, och hon blev superduperledsen när dom stack henne och grätskrek rakt ut en lång stund. Jag var cirka en millimeter från att börja gråta själv. Efter vaccinationen var det hem och kasta i barnet lite lunch, då hade hon lugnat ner sig och åt med god aptit...skönt det. :)
Sen gick allting faktiskt väldigt smidigt med hämtning och inlastning av nya kylen samt bortforsling av gamla... Vi blev klara betydligt tidigare än vi trodde.
 
Ja egentligen blev det bara två och en halv arbetsdag den här veckan, eftersom hela förmiddagen igår ägnades åt något så sexigt som hydraulrenhetsutbildning. Men det var fullt tillräckligt. När jag kom till stallet igår var jag helt slut i huvudet. Tur då att man kan få skratta av sig lite till dallrande string-Minioner och annat tokigt. SAMT rida poängjakt i hagen (som småbarnen!) och sen ha ett fantastiskt dressyrpass i ridhuset på världens finaste lilla räserponny.
 
 
Lillräkan här ligger för närvarande uppe på Hästnet, om det skulle vara någon som letar efter en fantastisk ponny. Alla hästar vi hittar passar helt enkelt inte för ridskolelivet, och Corona skulle nog vilja komma någonstans där hon fick ha samma ryttare mest hela tiden som kan hitta på en massa skoj med henne. :) Tråkigt förstås, men dom små ridskoleeleverna som ska starta sin karriär hos oss behöver göra det på en ponny som helst har alla fyra hovar hyffsat nära marken. ;)
 
Den här dagen ska vädret vara supernajs, så en dag i trädgården väntar och ikväll blir jag och Maja ensamma hemma, så min vän Lisa ska komma hit och vi ska se på nya säsongen av Sense8 som kom häromdagen!!! Jösses som vi har längtat!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress