Helgur

Lazy Saturday.
Dagen har ägnats åt återhämtning...är helt slut efter jobbveckan. Var lite busig igår och åkte till stallet och red, fast jag hade lovat min mamma att stanna hemma. Har man missat två ridlektioner av tre sen man "började" igen så blir abstinensen lätt ganska stor. :P
Fick i alla fall till ett väldigt trevligt dressyrpass på Kofi, i slutet var hon en decimeter kortare än i början av passet, med en för mig ny ridlärare. Mycket bra och nyttigt!
Så idag hade jag planerat att byta blöjor, på sin höjd. Ett löfte jag hållt rätt bra. Maja har ju också varit förkyld några dagar nu, så hon och jag har mest busat och vilat lite.
Till lunch fick damen blodpudding, som hon fick äta till största delen själv med händerna. Ja, det mesta hamnade i munnen. Lite på golvet och en liten bit i näsan. Allt som allt en lyckad måltid!
Medan hon käkade så dammade jag av i köksfönstret och satte två bäbiselefantöronplantor i en liten skål med vatten, har inspirerats av Spiderchicks blogg antar jag. :P Dom vuxna plantorna fick sig en dusch och dammhögarna som tydligen var ljuslyktor diskades. Sen blev jag tvungen att ta inredningsbilder:
Ja det är ju inte som inredningsbilderna i Underbara Claras blogg direkt, men kan ni gissa vilken färg som vi gillar att ha i köket? ^^
 
Som förberedelse inför sommartiden imorgon (HATAR sommartid, låt mig sova en timme extra tack) har Majsan somnat rekordtidigt och resten av familjen försöker desperat hålla oss vakna och se hela Rouge One (jag fuskar och bloggar undertiden). Men efter filmen blir det nattinatti på direkten! Imorgon ska det bli varmt och soligt, så jag har planerat in en tripp till sommarsugan! Alldeles för länge sen vi var där nu.
 
Tjipp!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress