Helgur

Ska jag bli tvåbarnsmorsa?!
Det är inte bara tanken på att min lilla bäbis Maja ska bli storasyster som är svindlande, att tänka på att jag ska bli tvåbarnsmamma är helt galen. Jag som knappt vant mig vid att vara någons mamma än, trots att det gått över ett år (14 månader i lördags, men vem räknar).
Känns fortfarande som jag inte vet hur man tar hand om ett barn, även fast jag ju bevisligen lyckats hålla Maja vid liv, samt rodda allt annat i livet. Men det har ju liksom gått av bara farten?
 
Senaste dagarna har krabaten där inne i magen börjat göra mer livstecken ifrån sig. Mest sparkar hen neråt och bakåt som sagt, rätt obehagligt. På kvällarna bökas det ofta runt precis vid naveln, igår kunde vi känna både något som liknade en rumpa och en arm eller ett ben. :)
Igår gick vi in i vecka 22 och magen har växt något enormt! Inga direkta crejvings än...om vi inte räknar Eldorados chokladflingor och mjölk. Men det händer ju att jag får ett sug efter ibland ändå, med eller utan bäbis i magen. ;) Vi var ju på MVC i förrgår med, men fick inte komma till min förra barnmorska... Sjukt besviken. Men det ska nog gå bra, den vi fick nu var superbra också. Maja var jättesnäll och lekte med en plastmugg mest hela besöket och tog även med den hem som souvenir... (VAD har vi alla dessa leksaker till hemma?!)
Allt var i alla fall bra med mig, ska börja käka järntabletter bara, precis som sist. Nästa besök är redan nästa vecka, då hoppas jag vi får lyssna på lillhjärtat.♥
 
Nu är det sovdags!
Igårkväll. Min finaste.♥
ajlimullersandvik.blogg.se

nu har ju inte jag barn, men det är ju klart samma sak med hundar... köper man dyra paket och roliga ben, och så slutar det med att hon leker med en hårsnodd... hahah ;)

Elin Adolfsson

Efter två barn förstår jag fortfarande inte att jag är mamma. Hur har JAG gjort dessa två mysungar och hur har de lyckats lära sig så mycket? 😱🙈

Svar: Det här med att man alltid tänkt "när jag får barn, DÅ kommer jag känna mig vuxen"...och så blir det inte så. xD
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress