Helgur

Tredje passet.
Var på gymmet idag, inte jättemycket folk där om vi säger så... Hörde ett par andra när jag kom dit, men när jag värmt upp klart så var dom puts väck och jag var själv resten av tiden! Fritt fram att sjunga högt och fuldansa med andra ord! :D
 
Började med att köra ett fitness test på crosstrainern och fick resultatet...VERY POOR...igen... Suck. Menmen, körde totalt 24 minuter crosstrainer (fitness testet och intervall i tio minuter, håller på och testar alla funktioner för att se vad som passar mig bäst) innan jag körde skiten ur mina armar...
Detta precis som det står med fyrakilosvikter till allt, utom tricep extensions som jag körde med tre kilo. Förra gången jag körde det här körde jag med tre och två kilo och det var lite för lätt. Med dagens vikter blev det exakt rätt! Så ska köra så några gånger, sen kanske jag kan ta fem och fyra kilo...
 
Efter detta gick spagettiarmarna och jag till rummet bredvid och tränade rövva:
Dom övningar där det står 20 på körde jag tio på varje ben, alltså tjugo totalt. Tre varv med detta med väldigt lite vila mellan varven. Tanken är att öka sen, när det går lättare, så att det blir 20 på varje ben. Men det får ta den tid det tar.
 
Efter detta hade armarna vilat lite och jag körde push up-challange med en app jag har på telefonen. Där ställer man in hur många armhävningar man orkar göra och så gör den ett träningsschema för att man ska orka fler. Jag kör på knä för tillfället, men målet är att orka göra på tå snart.
Mitt nästa armhävningstillfälle ska jag göra 4+5+4+4+5 stycken!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress