Helgur

Morgonlista.

Den här listan fanns både hos UnderbaraClara och Cissi Wallin häromdagen, så tog det som ett tecken på att jag också skulle göra den. Som ett trevligt avbrott i min februariutmaning.

När går du upp?
På vardagar är det antingen halv fem, om jag ska till gymmet innan jobbet, eller halv sex. Dom dagarna jag går upp halv fem och tar mig till gymmet är jag piggare än dom dagar jag sover en timme längre.
På helgerna blir det allt mellan sju och nio, beroende på hur trött den lilla människan som sover i mitten av dubbelsängen är.

Vad är det första du gör varje morgon?
På vardagarna är det att gå upp och sätta igång perkulatorn, innan jag får på mig några kläder eller går och kissar. På helgerna så kollar jag oftast telefonen allra först.

Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon? 
Eh, typ tio minuter? Och då är sju av dom minuterna sittande på toaletten, surfandes på mobilen.

Är frukost viktig? 
Nä. Inte för mig. Äter sällan "ordentlig" frukost på vardagar, på grund av för tidigt för att äta. På helgerna är den lite viktigare, men skulle inte gråta om jag bara fick en kopp kaffe heller.

Vad äter du till frukost?
Äter aldrig frukost hemma på vardagarna och har som mest med mig en burk kvarg/risi frutti eller yoghurt med müsli, med andra ord väldigt lite. Försöker vara noga med att få med mig något att stoppa i magen efter träning. På helgerna däremot äter jag gärna länge och MYCKET. Helst med så mycket vispad grädde och söta tillbehör som möjligt. Fattiga riddare är bäst, för det går så fort att göra och smakar HIMMELSKT.

 Förra helgens frukost. Fattiga riddare med socker, kanel och massor av grädde. Kaffe med vispgrädde i. Vaniljyoghurt med honungsmelon. Ett glas apelsinjuice.

Är du morgontrött? 
Ja. Hur mycket jag än önskar att jag var morgonpigg så kommer det aldrig hända. Anledningen att jag pallar att gå upp tidigt just nu är för att jag går och lägger mig samtidigt som jag lägger Maja, mellan 19 och 20 på kvällarna. Annars skulle det aldrig gå. På helgerna sover jag ju liksom mer än tolv timmar, såatteh...

Vad har du för alarm? 
Nån standard tjofräs på mobilen. Hatar den nya efter att jag uppdaterade till Windows 10, på Windows 8.1 var standardlarmet riktigt trevligt. Måste byta alarmsignal...nån dag...

Hur ser en perfekt morgon ut?
Vakna utvilad bredvid ett glatt barn. Ge barnet mat (utan att det hamnar över hla köket) medan man dricker första koppen kaffe. Barnet sitter i sin matstol lugnt och fint medan jag själv skyfflar i mig fattiga riddare.

Vad är det bästa med morgonen?
Egentligen är det ju härligt med morgonen och att ha en helt ny dag framför sig...men jag är oftast för trött för att se det så just då. ;)

Hur går du helst klädd på morgonen?
Termoleggins (bättre än mysbrallor!), raggsockar och morgonrock i fleece. Låter som vi har svinkallt inne, det har vi inte, men det är skönt med varma, mjuka kläder på morgonen.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress