Helgur

Fotoutmaning Februari.
Efter mitt senaste inköp av kamerautrustning har fotograferingssuget varit ENORMT men inspirationen NOLL KOMMA NOLL NOLL. Så vad gör man då? Jo googlar.
 
 
Reglerna jag har för mig själv, förutom att följa den här listan varje dag den här månaden, är att bilderna måste vara tagna samma dag. Alltså inget grävande i arkivet här, utan nya bilder ska det vara! Sen ska självklart fotograferandet ske med systemkameran och, helst, nya objektivet.
Alla vardagar kommer bli en extra utmaning eftersom jag tillbringar större delen av dagarna på jobbet, och där råder det strängt fotograferingsförbud. Så dagens foto borde egentligen ha varit en bild på min jobbdator ute i fabriken, för det är vad jag har stirrat på i åtta timmar. Men det får jag alltså inte fota, så var tvungen att komma på något annat. Istället blev det detta:
 
 
Inte för att jag tillbringat särskilt mycket tid på en tågstation idag, men det är ju så jag börjar och avslutar mina arbetsdagar egentligen. Med att stå på en perrong. För att bedömma min egen bild så skulle jag säga att den inte är skitbra, men jag gillar att fokuset ligger någonstans typ...vid det röda trafikljuset som hänger över rälsen. Bänken ganska nära i bild till vänster är suddig och det gillar jag. Hade inte så mycket tid på mig att komponera en fin bild, tåget kom ju. ^^
Har en liten tanke om att, när månaden är slut, göra ett inlägg med alla bilder oredigerade och redigerade bredvid varandra också. Tror det kan vara kul!
 
Så det var dag ett! Nu laddar vi om kameran för morgondagens utmaning.
Ellen

Jaaa, vad roligt! 😍 Super med inspiration och utmaningar!

Svar: Brukar ju orka hålla i en vecka på sånna här grejer... ;) :D
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress