Helgur

En in, en ut.
Har gjort min första affär på Tradera som säljare istället för köpare, finally.
 Efter att jag köpte Pentaxkameran i höstas och fick med ytterligare ett 50mm-objektiv så blev det lite trångt i skåpet... Förra veckan tog jag äntligen tag i att göra mig av med ett av dom fyra.
Att sälja Sigmat till Olympusen var ju uteslutet eftersom det är mitt favvo. Så då stod det mellan det nya (Pentax SMC f/1.7), det som hör till pappas gamla kamera (Pentax SMC f/2) eller mitt första jag köpte på Tradera för typ sju år sen; ett Auto Chinon f/1.9.
 Valet blev ganska enkelt. Objektivet min pappa använt i nästan 40 år kan jag ju inte sälja och jag sparar ju hellre ett äkta Pentax som dessutom har större bländare, så bye bye Auto Chinon. 


Trodde inte jag skulle bli av med det, har ni sett hur mycket kameraprylar som finns till salu på Tradera? Men sista timmen fick jag ett bud faktiskt. Fick ingen stor peng för det, men betalade heller ingen stor summa för det så big deal. :) Fick iväg paketet igår och redan idag fanns det för köparen att hämta ut (plötsligt händer det, PostNord). 
Fick ett omdöme att vara stolt över: "snabbt och proffsigt". Ja man tackar.

Men nu finns det ju liiite, liiite plats över i skåpet..? 
ztad

"plötsligt händer det, PostNord"
låt döden ta mig! XD

Svar: Kors i taket osv xD
Helgur

ajlimullersandvik.blogg.se

haha skrattar både åt ztads kommentar och att jag anar ett litet köpsug? ;D

god jul bästa Sara!

Svar: Hehe. Tomten kanske kom med ett nytt objektiv till mig. Eventuellt. ;) God Jul på dig oxå!
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress