Helgur

Ska det va så ska det va...ponny.
Vem fick rida liten ettrig C-ponny dagen till ära?
JAG!
 
 
Åh som jag längtat efter att få prova denna lilla goding! :D
Slutade självklart med att jag fick tugga grus. Tur det var nära till marken och så vidare, men jag slog mig inte och det var helt mitt eget fel.
Alltså. Jag har ju inte ridit många gånger sen efter uppehållet än, och det märks. Kroppskontrollen är liksom inte vad den borde vara, om vi sen lägger till känslig ponnyplutta i ekvationen så blir det såhär.
Men andra rundan som vi hoppade gick SÅ HIMLA BRAAAAA! Jag lyckades sitta och styra utan att störa och då hoppade hon så fint och vi galopperade nog största delen av banan. SÅ ROLIGT!!! Hoppas jag får rida henne nästa vecka igen, så jag inte har förbrukat mitt förtroende helt efter bara en gång.
Och seriöst. Finns det något mysigare än att trava på en sån här liten och benen går som trumpinnar? I love it!
 
(Filmbevis på själva avsittningen finns på Instagram och Facebook...Fija stod ju passande nog på läktaren med telefonen i högsta hugg... ^^)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress