Helgur

Påskris & äggfrukost.
Igår var jag och Majsan en sväng i stugan igen, mamma och pappa hade dessutom hämtat farmor, och vi käkade gofika/brunch. Mysigt som tusan!
När pappa skjutsade hem farmor gick jag och mamma en promenad med Majsan i vagnen så jag fick plocka mig ett påskris och Maja fick sig en lur. Jag har inte haft påskris i mitt hem sen...jag bodde hemma, och vi brukar inte ha påskpynt framme över huvud taget. Men jag kände att nu när vårt barn dessutom råkar fylla år under påskhelgen så måste vi ju pynta och ha det lite mysigt? :) Jag plockade så mycket ris att det räckte till ett stort i köket och så satte jag ett mindre på hyllan över mitt skrivbord i vardagsrummet också. Väldigt trevligt!
 
 
Denna söndag började med att Maja vaknade halv åtta, precis som igår, och satte sig upp i sin säng för att titta på oss. Hon är så söt när man ser lilla morgonfrillan sticka upp över spjälskyddet! ^^
Efter att hon ätit sin frukostgröt och hennes pappa stuckit iväg på morgonlöptur fick jag äntligen i mig lite frukost:
 
Serverad på en marmorskärbräda jag köpte i Ullared, tycker den är himla fin!
Sen gjorde Maja morgontoaletten på pottan och följde upp det med att stånga en dörrpost i hallen... Nu har hon återhämtat sig och jag tror vi ska gå ut i trädgården en sväng. Jag vill klippa lite grenar och rensa löv ur källartrappen och lillfröken behöver säkert sova lite... Det fina vädret fortsätter, så kanske får kameran följa med ut. Vem vet?
ajlimullersandvik.blogg.se

så härligt med påskris :D

Svar: Ja faktiskt! Brukar inte vara mycket för pynt, men har väl blivit...vuxen eller nåt. xP
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress