Helgur

Försöker mig på en mobiluppdatering.
Att blogga med mobilen samtidigt som ens bäbis ligger på ens huvud är superenkelt, har jag hört. Så därför tänkte jag prova... 😂
 
Jag vet att jag tjatar, men jösses vad tiden går snabbt. Snart går vi in i maj och det känns som det var igår jag började jobba igen? Herregud. Även om dagarna ibland känns sega som välkokad kola så försvinner veckorna förbi i ett naffs.
 
Ikväll är jag APTRÖTT efter att först inte kunnat somna igårkväll, slocknade äntligen nån gång efter elva. Vaknade till när karl'n kom in lite senare...och sen vaknade Majsan och var JÄTTEledsen. Hon bara grät rakt ut och det hjälpte först inte ens att hon fick komma upp och ligga på sin pappa. Hon snyftade och snyftade... ☹ Hon somnade om till slut mellan oss i stora sängen och sov hela natten. Hon håller på att få sin fjärde tand, tror det är anledningen till uppvaknandet.
 
Gissa hur pepp jag var när klockan ringde halv fem? Mitt smartskaft hade ju bestämt att det var gymdags, och eftersom jag planerat mitt duschande efter det var det ju bara att kliva upp. Slapp i alla fall cykla till Korpen i snöstorm idag, en klar förbättring från i tisdags...
Träningen känns superbra just nu. Orkar mer och snabbare på löpbandet, trots mitt lilla sjukuppehåll, plus att jag idag började om på min push up-challenge för att köra armhävningar på tårna. Det var tungt, men orkade dagens mängd, med lite planka i pauserna. Nu har vi kommit så pass långt på året också att det är en ren fröjd att duscha på gymmet, för vid klockan sex skiner solen rakt in i duscharna. Gjorde mig ändå rätt pepp på dagen trots allt. 🙂
 
Det förstördes ju dock när jag skulle kliva av tåget i Mjölby och får KNUFFA mig förbi ett par tanter som ska gå på, för dom fattar inte att man måste flytta på sig när andra ska gå av tåget. Sånt där gör mig så orimligt arg alltså, var tvungen att tydliggöra mitt missnöje medan jag klämde mig förbi med ett högt "JAAHA?!" men eftersom jag hade hörlurar på mig vet jag inte om jag fick nån ursäkt.
 
Arbetsdagen bestod av ett evigt städande inför Det Stora Ommöblerandet imorgon på vår Q-yta i fabriken, så nu har jag ont i ryggen. Men som tur var hade jag hjälp hela eftermiddagen av snäll kollega, så lyckades faktiskt rensa allt jag tänkt. Mycket bra.
 
Kom hem efter en snabb mellanlandning hos mamma på banken (oddsen att jag skulle få komma till just henne av dom tre kundtjänstkassorna dom hade öppna med hur mycket kunder som helst kan inte varit särskilt stor, men lyckades ändå!) där jag bytte bankdosa, för att nästan omedelbart åka igen men den här gången till Willy's för veckohandling...
 
När jag äntligen kom hem därifrån sa till och med min sambo att det syntes hur trött jag var, måste varit en ljuvlig syn tänker jag.
Nånting som piggade upp en aning var att Fall Out Boy släppte en ny låt idag och i september kommer nytt album. Jag har lyssnat enbart på FOB i över tre månader så detta kom mycket lägligt kan man säga. Jag älskar dom så mycket att det värker i hjärtat alltså. Får ta ett eget inlägg om det tror jag. 😆
 
Under tiden jag skrivit detta har mitt barn somnat (bredvid mig, ej på mitt huvud) och nu ska jag göra det samma.
 
Tjipp!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress