Helgur

Grillfredag.
Vi har grillat cirka noll komma noll gånger i år. Tragiskt, jag vet. Men det har liksom inte hunnits med... När man har en bäbis hemma så fungerar inte tiden på samma sätt som annars och saker man verkligen skulle vilja göra skjuts upp och helt plötsligt är det höst och utemöblerna är inplockade i garaget.
 
Men! Eftersom Majas farmor har varit på besök här den senaste veckan så bestämdes det att vi skulle samlas så många som möjligt hemma hos en av Majas fastrar i fredags och grilla lite och umgås. Det blev fantastiskt trevligt och gott! Maja tyckte det var så kul med allt folk att hon höll sig vaken ett par timmar extra, trots att hon satt och gnuggade ögonen av trötthet redan i bilen på väg dit. Men till slut så däckade hon i fasters soffa.
Jag tog dessutom lite bilder med min riktiga kamera som blev ganska bra.
(50mm-objektiv på, of course, men inte pappas Pentax denna gång, utan ett Chinon jag köpt på Tradera en gång i tiden. Den har ett bländarsteg mer än Pentax-objektivet och ger sjukt bra bilder. Tror jag betalade typ 150 spänn för't, så det känns ju värt. ^^)
(Mest bilder på Maja, av nån anledning. ^^)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress