Helgur

Imorse gav han upp, min lille kämpe. :'(
Inatt när jag ammade vid halv tre så hörde jag konstiga ljud från buren i vardagsrummet, då hade han på något sätt hamnat på botten av buren och satt där helt uppburrad och trött. Så efter att jag haft ett litet sammanbrott plockade jag ner lilla transportburen från vinden igen. Han gjorde inget motstånd när jag tog upp honom, han försökte flaxa iväg men orkade inte och sen skrek han lite, men sen låg han nästan och somnade i min hand.
Jag satte in honom i lilla buren och försökte sova. Gick sådär. Lyckades väl somna vid halv sju typ. Sen gick vi upp vid nio, då satt han på den lilla pinnen i transportburen och sov. Vi bestämde oss för att ringa till veterinären och boka en tid och fick en tid klockan tolv.
Sedan blev han sämre, men försökte hålla skenet uppe när vi satt och pratade med honom. Då försökte han äta lite, men det gick inte så bra. Sen vid klockan elva så somnade han in av sig själv.♥
Veterinärtiden ringde vi och avbokade och sedan begravde vi honom i trädgården.
 
Det var både sjukt jobbigt och som om en tyngd lyfte från axlarna. Nu slipper han kämpa mer och vi slipper se hur han blir sämre och sämre. Nu på slutet gick det väldigt fort. Jag tror att han slutade äta typ igår och eftersom han redan var mager och så...så blev han jättesvag jättesnabbt. Lilla snutte. Han har kämpat sen typ i april, mot vad vet vi inte riktigt, och vi har gjort vad vi kunnat för honom. Mer än så kan man knappt göra för ett sånt litet djur. Det är inte som med Cilla, där vi åkte till veterinären för sent så det inte fanns något att göra. Nu har vi varit hos veterinären två gånger och följt dom råd vi fått.
Den senaste tiden har jag suttit vid datorn i sovrummet för jag har inte pallat att sitta vid fågelburen och ständigt undra vad det var för ljud, kräktes han? Och jag har bara väntat på att hitta honom på botten av buren. Så det är skönt att slippa oroa sig mer.
 
Nu är det bara Jack kvar. Han har sett lite förvirrad ut idag, men sitter och kvittrar och har sig som vanligt. Jag vill hitta en kamrat åt honom så fort som möjligt, och det verkar som vi kanske har hittat en kompis som kan prova att komma och bo här redan till helgen. Vi får se hur det går. Är lite orolig för att Jack är ganska PÅ, det är kanske inte alla pippifåglar som kan hantera det. Men det löser sig nog, på något sätt.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress