Helgur

Matstol och höstiga promenader.
I lördags var vi på IKEA med målet att införskaffa en stol till Maja så hon kan börja sitta med vid matbordet. En del annat följde naturligtvis också med hem, som vanligt när man är på det där stället, men faktiskt bara grejer som vi verkligen behöver. That's a first... ^^
Maja invigde stolen på kvällen och tyckte det var en toppengrej!
Hon lärde sig ganska direkt att brickan är en utmärkt trumma...därav mittenbilden. :P
 
Vi har varit ganska dåliga på promenader nu ett tag, sen den där stormen drog in förra veckan eller när det var. Men igår så var vi ute på en rejäl sväng med barnvagnen, Maja passade på att ta sin förmiddagslur och vi gick runt mest och kollade på hus...den bästa promenadsysslan. ;)
Hade 50mm på kameran och det blir sådär bra miljöbilder med det. Menmen.
 
Annars är det rensning av vinden som gäller och igår började jag äntligen se ett slut på kartonger! Då bestämde sig naturligtvis mina föräldrar för att dyka upp idag med inte mindre än ÅTTA kartonger till med grejer. Jösses. Det är ett evighetsprojekt detta...
Ett annat evighetsprojekt var dagens bullbak. Hade läst ett recept inne hos Underbara Clara som lät så himla gott så jag var tvungen att prova. Det tog HUR LÅNG TID SOM HELST, men till slut fick jag ut ätbara bullar ur ugnen. Degen var tvungen att jäsa mer än tre gånger vad receptet sa eftersom jag antagligen hade i lite för mycket mjöl i början... Tur att det redde ut sig.
 
Maja sover sedan nån halvtimme tillbaka (oroväckande tidigt...hoppas inte hon vaknar svinpigg klockan åtta) och jag ska äntligen få tid att sätta mig ner och vila fötterna lite. Och smaka på mina bullar!
Tjipp!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress