Helgur

Två effektiva dagar i bagaget.
Alltså. Jag vet inte vad som händer. Veckorna snurrar på som en karusell gone wild och jag hinner knappt med. I övermorgon är Majsan sju månader gammal och det är bara sex veckor kvar till jag börjar jobba. Galet. Hälsade på på jobbet förra veckan för att ha medarbetarsamtal med min nya chef, något som är himla intressant att ha i och med att han blev min chef när jag redan varit hemma en månad. Eh ja. Så det blev mest uppdatering om vad som hänt på avdelningen/kontoret och jezus christ bananas. Här kan man inte vara borta ens nio månader utan att ALLT vänds helt upp och ner?!
Men ja, det ska bli spännande att komma tillbaka, minst sagt, och jag saknar det faktiskt lite. :)
 
I söndags vet jag inte vad som hände, kan ha varit dom två kopparna kaffe till frukost, men på förmiddagen var jag iväg och veckohandlade efter att vi gjort upp en matlista i samband med dom där stora kopparna kaffe. När jag kom hem och hade fixat in allt i kyl och frys lyckades jag förmiddagsnatta Maja och bestämde att det var dags att gå ut i garaget och kontroldra bultarna på vinterdäcken samt sätta på plasthjulsidorna. Höll på att få krupp, för dom jävla plastbitarna knappt gick dit på plåtfälgarna. TROTS stora mängder kopparpasta. Det gick med lite våld. (Fast ändå inte, visade det sig dagen efter.) Fyllde även på spolarvätska i bilen och ställde undan sommardäcken.
Sen av bara farten så råkade jag visst städa hela garaget? Ställde upp alla bilvårdsgrejor och prylar till gräsklippare och trimmer snyggt i hyllan, rensade bort en del som ska slängas och flyttade vissa saker till källaren istället. Det var på tiden kan man säga... (Och är det nån som är i behov av en garagedomkraft, 2 ton? Har en över, hojta till i så fall.)
 
I måndags var vi i Linköping redan innan klockan elva, för min karl hade bokat in sig på en löpteknikanalys på Idrottslabbet. Maja och jag skulle leta julklappar under tiden och jag lyckades faktiskt hitta så pass många att jag nog är klar för i år? När hände det senast? Aldrig?! Visserligen så kan det bero på att julklappsbudgeten i år är minst sagt begränsad (föräldrapenning♥) så det blir få och små paket. ;)
När vi kom tillbaka till bilen i parkeringshuset såg vi att en av hjulsidorna lyckats rymma under färden till Linköping. Jävla skit. Så nu ser bilen minst sagt haffsig ut. :P
 
Ja det var dom dagarna det. Det har tagit ett helt dygn att skriva det här inlägget på grund av den lilla människan som bor med oss, då får man vara glad om det blir något annat gjort än grötmatning och blöjbyten. ;)
Tjipp!
Ellen

Men va? Där höll jag på att ramla av stolen! Menar du att det är 6 veckor kvar tills jobbet och julen och allt redan är över då?! 😳 Jesus Christ!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress