Helgur

Mors dag.
Är det mors dag imorgon? Fränt, det blir min första som morsa. :)
 
I Underbara Claras blogg har jag blivit uppmärksammad på en alldeles utmärkt present att ge bort istället för typ en blomma, nämligen morsdagpaket från UNICEF. Läs gärna DET HÄR inlägget som satte sig rakt i hjärtat. Som ganska nybliven mamma blir jag ju livrädd av att tänka på hur det hade gått om jag hade legat på ett sjukhus i Kenya (eller ännu värre; i en hydda ute i öknen) istället för på en säng på ett universitetssjukhus i Sverige, speciellt med tanke på mina komplikationer.
Så istället för en blomma och en chokladask (eller kanske också?) så kan man ge bort det här paketet och faktiskt göra skillnad för en mamma och en liten bäbis någonstans där det är alldeles för vanligt att någon får ge sitt liv för att skapa liv.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress