Helgur

Det är påsk.
Igår var det ju Långfredag OCH våffeldag! Vi hann dock inte fira våffeldelen av dagen på grund av att vi gick och la oss klockan halv åtta båda två... Eh...ja.
På dagen var vi dock på utflykt, i regnet, till Omberg. Det är en halvtradition vi har att ta med oss frukost till Omberg på Långfredagen. Vi brukar strunta i det om det är dåligt väder, men igår kunde vi inte låta bli. Skit samma att mackor och varm O'boy fick inmundigas inne i bilen, det var också mysigt. (Och vi lyckades undvika att spilla ner inredningen i nya bilen!)
På vägen hem så svängde vi förbi Lillebrors garage i Väderstad, där han låg uppochner under en bil och svetsade rullbur, för att visa honom nya bilen samt se var det är han håller hus hela helgerna. :)
 
 
Ja eftersom vi somnade ifrån våfflorna igårkväll så fixade jag våffelbrunch imorse istället, funkade riktigt bra också faktiskt. Det kanske var den bra starten som gjorde att jag har hållt igång mest hela dagen?
Efter våfflorna har jag hunnit med att klippa trädgrenar i trädgården (i solen, så skönt väder!), tvätta Lill-Toytan, byta däck (med hjälp av sambon) på Lill-Toytan och fota bilen för försäljning.
Efter detta var jag tvungen att sjunka ner i soffan med en portion hemmagjord smörgåstårta och ett stort glas påskmust... Då satte Filuren igång. Min karl bara satt och stirrade på magen, för det såg seriöst precis ut som ungen skulle komma ut genom att göra ett eget sorts kejsarsnitt! Jesus. Precis som seriestrippen igår alltså. xD Har annars haft lite starkare sammandragningar idag än vad jag har haft innan. Fortfarande inte smärtsamt, men lite obehagligt. Kanske var därför FIluren fick spelet. ^^
 
Just nu sitter jag i sängen och tittar på världscuphoppning från Göteborg, mycket spännande! Min sambo har åkt till en kompis och jag har passat på att packa BB-väska. Misstänker att det blir tidig kväll idag igen... Även om jag inte somnar på direkten. Nu har det blivit så trångt där inne i magen att bäbis ligger och trycker på mina revben när jag ska sova...det är INTE bekvämt. :/
 
Nähä. Ska väl ta en portion smörgåstårta till, lagom till omhoppningen, sen blir det Daredevil tills jag somnar!
Tjipp!
 
Åh. Min fina pärla.♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress