Helgur

Baby fever, take 2.
JAHA. Försöker väl igen dårrå!
 
I måndags fick ju som sagt vår lilla bäbis sina första vaccinsprutor, en i varje lår. Och jisses så arg och ledsen hon blev! Jag hade inte tid att börja gråta jag också, hade ju fullt upp med att trösta henne. ;) Men man blir allt lite tårögd när hon blir sådär hysteriskt ledsen så hon bara skriker rakt ut... Under kvällen så märktes det att hon började bli lite varm och i tisdags morse hade hon nästan 39 graders feber. Det var en väldigt gnällig tjej vi hade att göra med hela tisdagen, men vi var i alla fall iväg till stugan där vi var bjudna på pannkakslunch av mamma och pappa. Farmor var med också.
Förutom att moffla i mig pannkakor som om jag aldrig sett mat förr (mammas pannkakor♥) så hann jag även med att tvätta två mattor i sjön.
Majsan innan BVC i måndags, iklädd Kakmonstret-body som hennes morbror köpt! :D♥ Observera även att hon lyckats skava bort ALLT hår på sidan av huvudet...vår lilla Skalle-Pär. Som tur är växer det som tusan uppe på huvudet, och det lär väl växa ut på sidorna igen... Annars får hon väl se ut som sin morfar. ;)
 
Under natten till igår så gick febern över som tur var och under gårdagen var Maja sitt vanliga, glada jag. Bara lite varm ändå, för hettan från helvetet verkar ha stigit upp till vårt land... Enligt min väderapp ska det vara över 25 grader i en veckas tid... Jösses. Man kan knappt vara inne (vi har typ 28 grader inne...) och man kan knappt vara ute. Låg ute igår eftermiddag och läste på en filt i gräset under mitt IKEA-parasoll och höll ändå på att svettas ihjäl, klänningen klibbade fast överallt och svetten rann under tuttarna... Usch.
Får se hur vi ska överleva en dag i taget. Idag blir det en promenad in till stan...sen kanske jag flyr upp till stugan och badar... Vi får se. :)
ajlimullersandvik.blogg.se

Jag med, ska tvinga Erik att bestämma vilken hårfärg det blir.

Jag ääälskar hettan, går runt med en spraflaska vatten och sprayar på mig själv och därmed köper jag lite extra tid ;) I LOVE IT!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress