Helgur

Tröttheten vinner igen.
Igår hade jag planerat en riktig myskväll hemma eftersom jag inte skulle till stallet (hoppvecka = inget för den ganska gravida) så jag handlade Pepsi, bananer och vispgrädde på vägen hem och planerade värsta glassfrosseriet till kvällen.
Vad tror ni hände?
Bytte kjol och strumpbyxor till pyjamasbyxor när jag kom hem, pratade en stund med min man och fick sen en alldeles jättestark lust att lägga mig i sängen... Så tog med mig datorn, hade väl tänkt se senaste avsnittet Agent Carter eller läsa lite i Valley of the Horses, men hann inte mer än starta datorn så kände jag att jag behövde blunda en stund...
 
16:30 "blundade" jag och gick inte upp ur sängen förrän efter 9:30 imorse. Har vaknat inatt och varit uppe och kissat och så, men inte vaknat och varit utvilad, ohno. Imorse när min sambo kom hem efter sin tidningsrunda trodde jag ett tag att jag inte skulle kunna somna om, men jorå. Det var inga större problem. En som INTE har sovit särskillt mycket däremot är Filuren, där är det full rulle mest hela tiden. Har för mig att jag läste någonstans att det kommer en tröttperiod runt vecka 30 och det är ju där vi är nu.
Har typ inte gjort något på hela dagen utom en kort promenad och en biltur till Donken och nu har jag legat i sängen i över en timme igen och knappt lyckats hålla ögonen öppna. Gissar på en tidig kväll idag också...
 
Senaste begäret i matväg är föresten råa morötter. Och potatis. Äter morötter på löpande band om kvällarna, skulle kunna tänka mig att leva enbart på dessa utsökta rötter faktiskt. Ska nog gå och hämta mig en till...nu.
 
I torsdags gick vi in i vecka 30 (alltså är det v.29+2 idag) och nu är det inte många frukter kvar att jämföra med i gravidappen. ;) Just nu alltså en ganska livlig pumpa...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress