Helgur

Sleep is overrated anyway...
Igår var det söndag och det var full fart från halv tio på morgonen här. Det var veckohandling, matlagning, diverse tvättning och städning. När kvällen kom var jag sjukt trött och la mig i sängen vid halv nio med en bok på datorn framför mig. Läste i knappt en timme och sen skulle jag sova...trodde jag.
Det började med att jag var tvungen att kissa inte mindre än tre gånger från att jag la mig i sängen till att jag hade släckt ner datorn. Sen bestämde sig mina tuttar för att leka mjölkbar (har kunnat sova utan BH i typ en vecka, oh the freedom!) och slabbade ner både mig och sängkläderna, så var tvungen att kliva upp igen och ta på mig BH.
Sen har jag upptäckt att det börjar bli väldigt svårt att hitta en bekväm sovställning, min vanliga halvt på mage halvt på sidan går inte längre, då mosas magen. Att ligga helt på sidan är värdelöst och obekvämt, men är ju liksom så illa tvungen. Har i alla fall hittat användning för min amningskudde redan, den är guld att ha som stöd både här och där när jag ska sova. Igår däremot hjälpte inga kuddar what so ever, kunde inte hitta en bekväm sovställning och snurrade väl runt i sängen cirka fem hundra varv.
Så fort jag låg okej bekvämt så började Filuren istället...HERREGUD hur mycket kan en så liten röra på sig? Var kommer all energi ifrån?! Att en bäbis håller sina föräldrar vaken efter att den är född är liksom nånting jag räknar med, men att den skulle hålla mig vaken redan innan den har kommit till världen..? Inte helt okej...
 
Till slut, efter ett par timmar, så somnade jag faktiskt...bara för att bli väckt av någon som slog mig på armen och gastade om att jag snarkade... Jaha, tack. ;) Det är ytterligare en grej jag har märkt allteftersom jag blir tjockare; jag har börjat snarka. Ibland så mycket att jag väcker mig själv, hehe. Det hände även inatt, lite senare. En annan rolig grej som har uppenbarat sig är att mina händer domnar bort om nätterna, trots att jag inte ligger på armen på nåt konstigt sätt. Vaknar inte direkt av det, men när jag vaknar så tar det lite extra tid att somna om eftersom bortdomningskänslan måste bort innan jag kan somna om.
 
Allt som allt har jag vaknat minst två gånger i timmen inatt, inte optimalt och kan väl lugnt påstå att den här dagen har varit allt annat än rolig. Har till och med blivit tillfrågad på jobbet om jag sovit dåligt, så med andra ord syns det på mig också. Var på rätt dåligt humör innan lunch idag vilket visserligen påverkade mitt jobb positivt...fick iväg ett par mejl med en lätt irriterad ton som tog skruv, så det hände något. :P
 
När jag kom hem ramlade jag rakt ner i sängen och somnade i nästan två timmar, jezuz vad skönt det var..! Mindre skönt när min karl kom in och sa att jag kanske skulle gå upp och få i mig lite mat...hade lätt kunnat ligga kvar där för resten av natten.
Hoppas verkligen att jag kan sova snart igen, orkar inte med en likadan natt till. Läste på Tyra Sjöstedts blogg att hon och hennes vänner inte kunnat sova igår natt heller och att det var för att det var fullmåne...är det sant tror ni? Har läst om flera människor med sömnproblem runt fullmånen, så det kanske ligger nåt i det? I så fall hoppas jag att månen inte är lika full inatt...
 
Elin Adolfsson

Jag håller tummarna för att både du och jag får oss en hel natts sömn (haha, eller några timmar i streck åtminstone) snart! / En annan trött individ som har en bebis som vaknar typ varje halvtimme/timme.

Svar: Låter verkligen inget roligt.. >.< Antar att man får trösta sig med att det går över...till slut... :)
Helgur

Lis Mari

Jag vet inte om jag köper det där med fullmånen... Men håller tummarna att det blivit en massa sömn de här senaste dagarna!! Och fortsättningsvis :)

Svar: Nej, jag tror inte heller på det där egentligen...men har hört så många som skyller på månen, så man undrar ju. ;) Lite mer sömn har det blivit, men känns som jag skulle kunna sova flera dagar i sträck ändå. :P
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress