Helgur

Paus i ridningen.
I fredags tänkte jag innan ridlektionen att det nog eventuellt var sista passet innan jag går på mammaledighet och efteråt så var jag ganska säker.
Inte för att det på något sätt var jobbigt eller svårare än vanligt, tvärtom så gick det jävligt bra, men med tanke på att min sömn börjat krångla (ännu mer sen förra inlägget) så funkar det inte att rida på måndagar i dressyrgruppen mellan åtta och nio och komma hem efter klockan tio på kvällen i tre veckor medan min andra ridgrupp hoppar på fredagar.
Därför blev det så. Nu börjar min första paus från ridandet på cirka 23 år...VET INTE HUR JAG SKA KLARA MIG. Kommer dock göra min fredagsgrupp sällskap så ofta jag kan, dom vill ju alltid ha någon som kan filma och hästabstinensen kommer behöva något botemedel. ;)
 
Lektionen i fredags var i alla fall riktigt rolig! Red bästaste lilla Zalza (a.k.a Gasbollen...jösses vad hon kan fisa) i sadel för första gången på ganska länge... Lektionen innan upptäckte jag nämligen att mina magmuskler numera är historia och efter två varv i trav på volten fick jag fortsätta skritta, ur vägen för alla andra. >.< Min sista lektion slutade i alla fall med att jag lyckades rida Zalza i sån form att hon blev lika hög fram som bak, en rätt stor bedrift på en liten bäbis (7-åring...) som är i växten så det skiljer nästan en halv decimeter mellan manken och korset! Hoppas hon växer klart snart... Ett jäkla tempo orkade hon hålla hela lektionen också! Åh. Ser fram emot att få sitta på henne sen när jag är tillbaka igen, när hon kanske vuxit ifatt sig själv. ^^ Hon kommer bli riktigt häftig när hon biffat på sig lite mer.
 
Och hur snygg är hon inte redan?! ♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress