Helgur

Mindre än 30 arbetsdagar kvar.
Igår var det tisdag och eftersom det är veckans sämsta dag blev det ingen bloggning. Jag kom hem, lagade mat (ASGOD MAT) och började titta på Making a Murderer. Egentligen skulle jag bara se ett avsnitt och sova extra tidigt, men det var så bra att jag såg två och kom i säng, visserligen tidigare än vanligt, men tydligen inte tillräckligt tidigt. För imorse var jag som en zombie.
 
Igår var jag ju hos barnmorskan, bara bra resultat som vanligt. Magen hade växt som den skulle, mitt järnvärde hade inte sjunkit utan gått upp pyttelite (yey!) och hon kände att Filuren har lagt sig tillrätta med huvudet neråt. Inte fixerad där nere än, hon kunde rucka lite på hen (och orsakade nästan att jag kissade på mig på kuppen...) men snart så... Det finns ju inte mycket plats kvar därinne, men platsen som finns använder ungen till att träna MMA mot mina njurar och andra, mindre vitala, organ.
Nästa kontroll är om tre och en halv vecka, då är vi redan 35 fulla veckor gångna! :D Då är det inte alls lång tid kvar tills vi får se vad Filuren är för en liten rackarunge.♥
 
Nu börjar jag känna av foglossning lite mer, höfterna gör ont och det strålar lite i ljumskarna. Men fortfarande inte så farligt, ser det mest som något bra. Att kroppen gör sig redo. Är fortfarande helt förvånad över hur smärtfritt det har gått, inte alls som jag hade förväntat mig. Man har ju hört om mardrömsgraviditeter liksom...så är mycket tacksam!
På tal om foglossning så dissar min mor mig imorgon när vi skulle ha simmat tillsammans (okej, kanske bra att hon inte kommer och smittar ner alla där med sin förkylning...) så jag får simma själv. Tänker plaska i Mjölbys simhall, för den bassängen är typ tre grader varmare än bassängen här i stan, vi frös som bara den förra torsdagen när vi simmat 1000m. ^^
 
Ska packa simväska och gå och lägga mig strax... Älskar att sova!
Tjipp!
Lis Mari

Vad skönt att det går så bra för er, du och pyret!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress