Helgur

Uppdatering om livet.
JAHA. Nu har det gått en massa dagar igen.
 
Sen jag skrev sist så har min Mustang blivit kontrollbesiktad med GODKÄNT resultat. I would like to thank not only God and Jesus, men även pappa.
MEN. Den läcker automatlådeolja. Aldrig får man vara nöjd. Så nu står den i garaget med en stor kartongbit under för att se hur mycket det handlar om. *le sigh*
 
Vet ni vad jag gjorde i fredags då? JAG SATT PÅ EN HÄST! :D Det var helt fantastiskt roligt och jag fick dessutom prova en för mig helt ny häst; lilla Betty. Vi red med dom små barnen och dom små ponnyerna i skritt och trav. Efteråt kunde jag inte gå normalt och höll på att få ta hissen ner från omklädningsrummet.
 
I fredags fyllde min karl år och som vanligt åkte vi in till Vadstena för att käka våfflor (hjortronsylt♥), men den som fick present det var Maja. Ett pussel från en bakluckeloppis, det har hela TRE bitar och var så gulligt att jag inte kunde motstå.
Hon blev så glad att hon orkade lyfta på huvudet liggandes på mage för första gången!
(Eller så var det för att hon skulle kunna se TV'n ordentligt, Game of Thrones är hennes favoritbarnprogram...eh...)
 
Annars har jag kollat på OS i dagarna tre, först via en streamingsajt och nu på VIAPLAY. Streamingsajten fungerade nämligen utmärkt halva första fälttävlansdressyrdagen, sen kukade den ur lagom till Sveriges andra ryttare skulle rida. Då blev jag sur och betalade 400 spänn för att kunna se direkt på Viasat OS Ridsport-kanalen. Den fungerar hittills bra... Tyvärr ligger Sveriges fälttävlanslag bara 6:a efter två dagars dressyr och dagens terräng, men under banhoppningen imorgon kan det hända grejer, så vi får väl hålla några tummar. :)
 
(För fyra år sen tittade jag också på fälttävlan...tiden flyger verkligen fram!)
 
Nu är det sovdags, ska be en bön för att huset inte ska blåsa bort inatt, det vore ju himla tråkigt... Höststormarna hade ju gärna kunnat få vänta ett par månader till, menmen...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress