Helgur

Ni kan kalla mig Blåsan.
Inte nog med att jag har känt mig lite som en zombie idag TROTS att jag somnade halv nio igår och gick upp tjugo över sex (vad blir det, nio timmar och femtio minuters sömn?!), utan när jag skulle åka hem så klantade ju Östgötatrafiken till det som vanligt och gjorde min huvudvärk och mitt dåliga humör ännu sämre
Är det ingen som kan berätta för dom varför dom inte ska använda dom gamla, skitiga, sunkiga tågen från början av åttiotalet? Förstår dom inte själva att det inte funkar?
Tåget kom i alla fall in i god tid till perrongen, jag blev dock lite nedslagen när jag såg att det var ett av dom gamla öken...var nämligen kissnödig och toaletten på dom gamla tågen sätter man sig inte gärna på.
Tror ni tåget gick i tid sen eller? Nej. Det kom inte iväg på grund av ett tekniskt problem. Grrrrreat. Tolv minuter sent blev det. Tågvärden sprang runt och var helt högröd i ansiktet och andfådd, stackars människor att behöva jobba i den miljön.
När tåget äntligen kom till Motala så var min urinblåsa färdig att sprängas, men då hade jag naturligtvis missat bussen också. Valet stod mellan att sitta och vänta på nästa som skulle komma om 14 minuter (snarare 20 om jag känner Motalas tätortstrafik rätt) eller traska hemåt. Båda alternativen inkluderade att eventuellt kissa i byxorna, pest eller kolera. Valde promenad.
Vet inte om ni har tvingats gå en längre sträcka samtidigt som ni varit otroligt kissnödiga någon gång, men det är knappast så att man börjar springa. Snarare får man gå långsammare än vanligt, annars riskerar man ett visst... läckage.
Vi kan sammanfatta med att det var en PINA att ta sig hem idag. Fy.
 
 
Istället för att gå och lägga mig halv nio idag tänkte jag gå och umgås med KW en stund. KAN bli så att jag somnar hemma hos henne, men hon har en bekväm soffa, så det är lugnt...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress