Helgur

BF 14/4 2016.
 
Jag vet inte om ni har försökt hålla något hemligt i sisådär tio veckor någon gång? Jag kan meddela att det är en PINA. Men nu kan jag äntligen berätta för er hur det ligger till. Varför bloggmotivationen varit kass, varför jag vissa helger sovit mer än jag varit vaken, varför jag helt plötsligt slutade dricka kaffe...
Allt beror på den här Filuren på bilden som just nu ligger och frotterar sig i min mage. :) Igår var vi på ultraljud för första gången och fick bekräftat att det faktiskt finns nånting (mer än choklad) i magen, faktum är att jag gått runt senaste veckan och tänkt "nej, dom kommer inte hitta nåt, det kommer vara tomt" eftersom det knappt syns på mig än. Men jorå, därinne låg det allt en liten varelse! En väldigt livlig sådan dessutom kan jag meddela, som vägrade lägga sig rätt så barnmorskan kunde mäta och greja. Hon fick flytta runt Filuren med ultraljudsgrejen så våldsamt att jag höll på att kissa på mig. That would have been awkward. ^^ ("Kom hit med välfylld blåsa", jo jag tackar ja...)
 
Allting ser i alla fall väldans bra ut, både med Filur och med mig. Skulle vilja påstå att jag mått nästan oförskämt bra, utom några veckor där runt vecka 6-9 då jag mådde lite illa hela tiden. Men har sluppit kräkas (YES!). Och det verkar som den kommer titta ut i mitten av april om allt går som det ska, perfekt planerat av oss! ;)
 
Mina föräldrar fick veta nyheten igår. Mamma överraskade vi på jobbet där hon (och jag) började storböla mitt bland arbetskamrater och kunder (sorry...) och pappa stormade vi in hos medan han lagade mat och han blev så chockad att han höll på att skära av sig fingret när han skulle hacka bacon. Perfekt! :D Lillebror fick veta via Facebookchatten eftersom han är utomlands med jobbet. Det verkar vara våran grej; han köpte hus i största hemlighet (typ) medan vi var i Sälen och vi berättar om bäbisen när han är bortrest. Jaja.
 
Så så ligger det till i alla fall. :) Nu ska jag laga mat medan ni smälter nyheten. ;) Tjipp!
GirlTyping

ah vad kul, grattis <33

Svar: Tack! :)
Helgur

Rad Girl

Grattis till bebisen, kom det som en stor chock till dig också?

Svar: Tack! :) Nej, jag har ju vetat om att den finns ett tag, men det var en märklig känsla att se den! :D
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress