Helgur

Tack gode gud för ridbyxor med megahög midja.
Idag när jag kom hem från jobbet var jag helt slut... Massor att göra hela dagen och dessutom sov jag riktigt crappy inatt... Somnade väl framåt halv ett nånting, en riktig höjdare när alarmet ringer kvart över sex. >.<
Så för att hinna varva ner innan stallet tog jag datorn och hörlurarna med mig till sängen för att se ett avsnitt av Allt för Sverige (har nu sett klart första och andra säsongen, väntar med spänning på att få hem tredje). Hann knappt lägga mig tillrätta under täcket innan jag kände den; en buff inne i magen. Hade handen i närheten så la den snabbt som tusan där det buffade och kände tydligt ytterligare en buff! :D
Kastade i princip datorn åt sidan och rusade in i vardagsrummet till min sambo ifall det skulle komma fler rörelser, men det gjorde det inte tyvärr... Kanske beror på att han satte ansiktet mot min mage och ropade nånting om att det verkar vara en riktig rackare där inne. ;)
 
Fick rida Fuxfia på ridlektionen idag, efter en liten paus med lektioner på Trawolta och Zalza emellan, och oj vad bra det gick! Bättre än på KM:et igår. ^^ Bästa aha-känslan var när vi skulle trava i ganska friskt tempo på volterna, ställa ordentligt inåt med stilla hand och verkligen driva fram till yttertygeln. Fuxen grymtade för varje steg hon tog, alltså tog hon i som bara den för annars grymtar inte den hästen. Och när vi bytte volt och varv så blev hon såååå lätt i handen och tuggade alldeles avslappnat på bettet men travade på i det friska tempot... Alltså! Jag kan inte förklara känslan!! Men den var fantastisk! Fina, älskade surtant! (Lovade mig själv att inte fastna för nån mer häst efter Marko, men det har ju skitit sig totalt. Såklart. Hoppas som sagt Fuxen tänker bli minst 27 år gammal.)
 
♥♥♥
 
Filuren fick sig en första genomkörare idag också (eller ja...musklerna runt om egentligen, om man ska vara helt korrekt :P):
 
 
Och så var det ju det här med att gå och lägga sig i tid ja.
a n n i k a

Så fin!

Svar: Ja, visst är hon! ^^
Helgur

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress