Helgur

Fullt upp hela dagen...
Sittligger just nu i sängen med datorn medan resten av familjen sitter i vardagsrummet och kollar på Matrix. Var till och med tvungen att lägga upp fötterna lite högt... Har nämligen fart runt som en tok hela dagen.
 
Den senaste veckan eller så har jag drömt om lussebullar hela tiden, så jag hade bestämt att det skulle bakas idag, dubbel sats! För att kunna baka var jag dock tvungen att åka och handla också...något som resten av stan tydligen också planerat in. För fy satan vad med folk det var ute i Brådstorp! Kan ha delvis att göra med att Clas Ohlson öppnat sin nya butik därute nyss... Var som tur var inte supermycket folk inne på Willy's, som var min destination.
 
Sen har jag ägnat eftermiddagen åt att göra deg, som blev fantastisk och jäste över hela köksbänken:
 
 
Medan det jäste satte jag upp ljusstakar, julstjärnor och lite annat julpynt eftersom det är första advent imorgon. Det innebar ett antal vändor till vinden för att bära kartonger och hämta lampor som saknades and what not...
Bakade sedan bullarna som blev JÄTTEgoda och ganska många...
 
 
Sen var det tydligen dags att göra middag, så då hjälptes vi alla tre åt att göra plankstek som slukades i alldeles för hög hastighet. För en gångs skull åt vi vid köksbordet, med tända ljus och grejer. Väldigt mysigt. :)
 
Och ja. Nu sitter jag här och rapar jäst blandat med bearnaisesås (sådär bra kombo...) och funderar på vad jag ska titta på. Tror det blir Wanted, såg ett gif-kollage på Tumblr och insåg att det är väldigt länge sen jag såg den. Ja.
 
God afton!
Neapocalypse - en alternativ hästblogg

Haha åh vad fint! Deg överallt ^_^

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress