Helgur

2...to...go...
Pass 98 - 29:e juni: Dressyrlektion.
 
Fick rida Fuxfia idag och det gick så himla bra att jag inte kunde sluta le efteråt. :)
Vi red lite öppna/sluta och över cavaletti för att träna halvhalter. Sen galopperade vi en ganska lång stund och sen körde vi alltihopa åt andra hållet. Mot slutet fattade vi galopp efter cavalettit varje gång, och det var det som var mest fantastiskt av allt. Dels att jag lyckades fatta galopp varje gång, Fuxfia är rätt kinkig när det gäller det. Men idag gjorde jag rätt! Och i galoppen brukar hon ligga på som en toka, men idag galopperade hon såååå fiiiint!!! Jag kunde länga ut halsen på henne och hon galopperade inte snabbare, bara tog i mer och sträckte på sin långa hals. Åh. Finaste tjurfian! ♥
 
(Fröken puckelrygg, much?)
 
Jaha ni. Imorgon kör jag slutspurten, ett pass på morgonen (tror det blir armarna som får ta smällen) och så har jag bestämt mig för att avsluta med ett löppass på kvällen.
Herrejisses.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress