Helgur

Tjugotredje december.
(När magsjukan knackar på dörr'n.)
 
Igår var min karl ynkligare än jag någonsin sett honom under våra snart sju år tillsammans, men det har jag full förståelse för. Magsjukan gjorde entré och jag som hade tänkt sova tidigt fick istället fara runt med hans jobbnycklar och se till att han hade vatten att dricka och en extra filt när frossan satte igång. Fick dessutom spendera natten på soffan, allt för att undvika bacillhärden i sovrummet. Och nog för att vår soffa är ganska skön att sova i, men den slår inte den utprovade madrassen i sängen...speciellt inte med gravid-ont-i-ryggen.
 
Peppar, peppar, salt. Men jag verkar klara mig och mannen är på bättringsvägen, får se hur mycket julfirande han orkar vara med på imorgon dock. Jag sover ytterligare en natt på soffan, för säkerhets skull... Gravid + magsjuka är INTE något jag vill prova.
 
Min julstämning är på noll och hela dagen på jobbet har jag bara längtat hem till sängen (eller soffan då). Som tur är var det väldigt lugnt i fabriken idag, så jag och mina kollegor gick hem strax efter att folket på monteringslinorna slutade vid halv tre... Eller hem och hem förresten, har tillbringat hela eftermiddagen och kvällen hemma hos mamma och pappa för att slippa bacillerna hemma. Där har jag kokat in lax och bakat en julklapp till farmor, samt lånat bastun en stund. Så till och med jultvagningen är klar!
 
(Pappa ska tydligen äta lingonsylt på julbordet imorgon? JÄTTEmycket lingonsylt! ^^)
 
Nu är det hög tid att sova, hoppas på att jag får lite julstämning i kroppen under natten.
Tjipp!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress