Helgur

Tjugoandra december.
(Äntligen ifatt!)
 
Idag gjorde jag en count down på min telefon till det är dags för Filuren att ploppa ut, i gravidappen står det nämligen bara hur många dagar det har gått, inte hur många som är kvar.
 
 
Så det är tydligen bara 113 dagar kvar till beräknad nedkomst, och det har redan gått 166! :D
Jag råkade ju skriva om mina icke existerande gravidkrämpor häromdagen? I helgen har jag haft ont i ryggen, i söndags var det värst. Och så har det verkligen börjat kännas i magen (och synas) att det börjar bli lite trängre nu, känner mig konstant mätt för att försöka beskriva känslan.
I stallet igår var det flera som påpekade att det var världens skillnad på magstorleken bara från förra veckan och ja, det stämmer nog. Borde ju liksom vara dags att det börjar synas ordentligt nu kan jag tycka. ;) Det börjar dessutom bli jobbigare och jobbigare för var dag att trava runt i skyddskor på hårt fabrikscementgolv... Ska nog fråga sjuksyster på jobbet efter ledigheten om det finns några sulor eller nåt att ha i skorna...annars får min chef köpa mig en åktruck. ^^
Men. Huvudsaken är att Filuren mår bra, och det verkar hen verkligen göra... Det är en sjuk aktivitet därinne varje dag. Ska försöka filma magen nån dag när det bökas runt, problemet är bara att jag oftast inte når mobilen när det väl börjar. :P
 
Imorgon är sista arbetsdagen innan jag får fjorton hela dagars jullov...det har jag förtjänat! Sen är det bara lite knappt tre månaders jobb kvar innan jag tänkte gå på mammaledighet...det kan jag nog stå ut.
 
Tjipp!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress