Helgur

38 to go.
Pass 62 - 29:e april: Löpning (FAN vad kallt det är ute).
 
Först skulle jag bara vilja börja med att säga: Uppvärmningen inför dagens pass bestod av att CYKLA i MOTVIND och UPPFÖRSBACKE till Råssnäs på min OVÄXLADE Kronan och jag SATT NER och trampade HELA vägen. Ja, även i uppförsbacken vid Lidl. Och det blåste så mycket att jag fick trampa även i nerförsbackarna. Bara så ni vet.
 
SEN. Gjorde jag något så sjukt som att springa runt Råssnäs (det vanliga varvet med udden + Pariseviken) på under 20 minuter, se bara:
 
(Verkligen precis under.........)
 
Om skyltarna därute stämmer så är udden 2,6km och elljusspåret i Pariseviken 1,2km, med andra ord sprang jag 3,8km lite drygt. Ganska bra, om jag får säga det själv! Hade nog haft väldigt svårt att hålla det tempot så himla mycket längre, menmen. Känner mig ju som 17 igen när jag sprang på 18 minuter! Yey! ;D
 
Jag börjar oroa mig för om jag kommer hinna med mina pass innan midsommar, men har kommit fram till att jag i så fall har hela juni på mig, alltså ett halvår. Det låter väl rätt okej? Och så funderar jag på att köra 100 pass till innan nyår sen, men vi får se. ^^
ztad

jävlar vilken bra tid!!! Du tar snart 5 på under 25 ju XD!!!

Svar: Snart kanske...om jag orkar ta mig i kragen och springa mer än en gång i veckan. ;P
Helgur

Julia Müller-Sandvik

sv: hehehe... yep. Jag drar ju snart hemåt, tack och lov, men nu har det legat snö på marken i över 6 månader här uppe... de sista 6 månaderna slåss om de tre sista årstiderna... :/

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress