Helgur

I'll try to picture me without you, but I can't.
Idag är det ett år sedan jag sa hej då. Den där sista smekningen med pekfingret över din mule innan jag vände mig om och gick är ett av mina värsta minnen, det går inte att tänka på utan att tårarna bränner i ögonvrån. Så därför tänker jag inte så mycket på det. Tänker inte så mycket på dig alls, faktiskt. Det gör fortfarande för ont.
 
Jag trodde det skulle vara lättare nu, efter ett år, jag trodde verkligen det. Ville så gärna det, men det stämmer inte.
 
Började sortera mina hårddiskar i helgen och en hel hög bilder från vår sista kväll tillsammans dök upp, men jag blundade bara och sorterade in i mappar. Kan inte. Vill inte titta. Och tittar jag kommer tårarna.
 
Jag hoppas du har det bra på dom evigt gröna ängarna, att du är tjock go' och gla', men att du lovar att du väntar på mig där. Det tar förhoppningsvis ett bra tag, men sen ses vi igen.
  
Sometimes the only pay off,
For having any faith,
Is when it's tested again and again,
Everyday,
I'm still comparing your past,
To my future,
It might be your wound, but they're my sutures.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress