Helgur

Något nytt, något nytt och något nytt.
Fick äntligen nya, sköna skyddskor på jobbet igår. Mina gamla var begagnade när jag började på BT för två år sedan och har sedan dess, förvånande nog, inte varken blivit skönare eller börjat lukta lavendel.

 #FashionLivesHereHashtag
 
I måndags fick jag ett litet psykbryt på min dator som envisades med att låsa sig varannan minut i minst två minuter åt gången så länge man gjorde något som krävde någon slags motprestation från AsusJR's sida.
Så medan han hade en snäll period var jag inne på NetOnNet och beställde denna skönhet, som kom till mig igår:
 
AsusBabyJr heter den. Och den är lila.
 
Just nu består min datatid hemma mest av att installera alla nödvändiga program jag behöver (=Photoshop och Windows Live Movie Maker, så jag kan göra gif-bilder) samt att komma överens med Windows 8.1, det går sådär. Windows 7 har jag alltid tyckt var klockrent överallt hela tiden. Windows 8...not so much. Men det ger sig väl med tiden. Jag är bara glad att man kan ha det vanliga skrivbordet och inte MÅSTE ha det FRUKTANSVÄRDA app-skrivbordet. Brr.
 
Så ja. Det var väl mina julklappar för i år; en från min chef och en från mig själv. ;)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress