Helgur

Cillus Bacillus och The Amazing Spiderman
Cilla har sett deppig ut hela dagen, så när vi bestämde oss för filmmys i eftermiddags fick hon komma med in i vardagsrummet hon också.
Hon fick helt plötsligt massor av energi och satt och skrek mest hela tiden innan hon klättrade ner till buröppningen (som var stängd) och försökte gnaga i sig godiset som hängde på utsidan. Eftersom jag är världens bästa matte smög jag fram och öppnade åt henne, då blev hon rädd och flaxade tillbaka in i buren.
Det tog dock bara ett par minuter innan hon flög tillbaka och satte sig i buröppningen och åt godis som hon aldrig sett mat förut. Hon nådde inte riktigt sin hirschkolv utan klättrade ut en bit...och helt plötsligt var hon ute och flög i vardagsrummet!!!
Hon tog ett varv i vardagsrummet och när hon försökte landa på min anslagstavla tappade hon höjd och hamnade på golvet. Där satt hon och såg väldigt frågande ut, som att hon inte riktigt visste hur hon kommit dit. Lilla pluttan. :) Jag var rädd att hon skulle bli stressad och rädd, men det var hon faktiskt inte, utan hon satt och tittade sig omkring och ruskade lite på sig. Hon vandrade iväg mot buren och tillslut flög hon tillbaka in i buren. Jag smög iväg från soffan och hämtade min telefon (då blev hon lite orolig) och lyckades hinna filma lite precis innan hon flög hem:
  
 
Nu sitter hon och sover, utmattande med äventyr när man är så liten. :)
Det ni hör i bakgrunden på filmen (förutom min man som pratar bebisspråk med Cillus i slutet...) är The Amazing Spiderman. Den var lite bättre än dom förra Spiderman-filmerna, men alldeles för utdragen och tjatig... Hade dom kortat ner den en halvtimme hade det varit lagom! Men jag gillar han som spelade Peter Parker. Han var bra. Se den om ni har 2h och 10min över.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress