Helgur

Min mobil är SMS-död.
Om ni tycker jag har varit dålig på att svara på SMS senaste tiden beror det på att min mobil vägrar skicka dom.
Ta emot SMS går bra och samtal går both ways (så att säga..), men skicka sätter den stopp för.

Lite typiskt med tanke på att jag har gratis SMS men nu måste ringa till alla som skickar till mig för att ge svar. Kommer bli en dyr mobil-månad.

Ska till Teliabutiken idag och fråga vad dom tror kan vara fel. Och om dom inte kan säga eller kräver att jag lämnar in på lagning för hutlösa summor går jag till Classe Ohlson på övervåningen och köper mig en ny. Den billigaste som finns.

Det här ovan skrev jag tidigare idag, men publicerade inte.
Efter jobbet var jag på både Telia och The Phonehouse och skämde ut mig med min antika (and yet underbara♥) Nokia. Dom kunde inte hjälpa mig på nåt av ställena.
När jag var klar med att dela ut tidningar laborerade jag med min och pappas mobiltelefon och deras SIM-kort.
Först var det skitknäppt, kunde skicka SMS med mitt SIM-kort i pappas telefon men inte med pappas SIM-kort i min telefon. Alltså trodde vi att telefonen helt enkelt hade gett upp på nåt sätt.
Men sen kunde jag skicka SMS med pappas kort i min telefon. Så provade igen med kortet i min egen, och dra mig baklänges. Det fungerade!
Så nu har jag fixat min egen telefon och sparat 3-4 hundra kronor åt mig själv. Fett värt.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress