Helgur

Svarta faran.
Tror bestämt jag glömde nämna vad jag och Fija företog oss förra ridlektionen?
Jo förstår ni, vi bytte hästar!
Så hon red lilla Marko och jag red Svarta Hingsten.
Ursäkta mig.
Jag red Sara.

Det var en väldigt annorlunda upplevelse! Lite roligt att dom två är så olika, Sara är ju lite mer av en bulldozer. På ett bra sätt menar jag nu alltså! Slå mig inte.
Fick väl henne inte i nån vidare form, men det beror på mig och att jag inte är van att behöva ha så mycket i handen. Håller man för hårt i Marko går han ju knappt framåt. :)

Imorgon ska vi hoppa varandras hästar också och det kan bli något intressantare ändå...
Jag är van att hoppa en häst som tar i för kung och fosterland över hinder som är en tvärhand höga. Imorgon ska jag hoppa en häst som helst sprattlar över med minsta möjliga ansträngning för att sedan bocka av ryttaren efteråt.
Ok, kanske lite överdrivet. ;)
Men Sara bockar, Marko vet inte hur man gör. Så efter att ha suttit på honom i.. tre år kan man säga att jag har vant mig själv av med att sitta kvar vid diverse glädjeskutt. Annat var det på Pelles tid, då satt jag som klistrad.

Som tur är har Jenny lovat att avlägga rapport efter att hon har hoppat Sara ikväll, så jag vet vad som väntar imorgon!

Sara A

Ännu mycket mer roligare blir det att vi ska hoppa tre studs ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress