Helgur

Kaos.
Min lägenhet ser ut som ett bombnedslag med disk överallt och tvättad tvätt blandad med kläder som inte behöver tvättas riktigt än och annan skit som jag inte orkar lägga någon annanstans än på golvet. För att ta mig från hallen till min säng måste jag kliva över en IKEA-kasse med rena underkläder och en hög med.. annat. Högst upp i annat-högen ligger min kära Ziperall alldeles bortglömd. Jag borde ta bättre hand om den...
Min lilla gräsplätt ser återigen ut som något från Amazonas, till och med idiotgrannens plätt ser bättre ut. Men då verkar ju han och idiotflickvännen visserligen vara hemma ganska mycket mer än mig. Vad har man för dygnsrytm om man dammsuger tio över tio en torsdagskväll?
Jaha, dom dammsuger ju i alla fall. Mer än man kan säga om mig.
Jag orkar inte laga mat, lever på yoghurt, müsli, knäckisar med Kalles randiga och chips. Kan knappt laga mat heller, köket är som sagt fullt med disk.
Det enda jag gör när jag slutat jobbet är att se på Two and a Half Men. Eller så är jag hos min man, för att slippa se eländet hemma
I helgen borde jag verkligen ta tag i livet, såhär kan man ju inte ha det!?
Åh.. semester would be nice.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress