Helgur

Blockhalt...
För 6 år sedan, på höstlovet 2004, ramlade jag av Pelle och fick en spricka i foten. Då hoppade jag på kryckor i typ en och en halv månad.
Igår (på årsdagen!) stämplade Marko min stackars fot när jag gjorde i ordning honom för lektionen vilket gjorde att min vänstra lilltå i princip dog.
Jag red ändå lektionen, mesta delen var ju utan stigbyglar (lucky me..). Men sen när jag skulle åka hem kunde jag knappt köra bilen eftersom hästskrället hade lyckats träffa kopplingsfoten... Klarade mig dock hem till min man, där väntade en ispåse på mig och insikten att hela lilltån är blåröd.

Jag tror inte att man förstår hur ont det gör att bli trampad av nästan 600 kilo häst om man inte själv har råkat ut för det. Jag höll på att svimma när jag gick upp i morse, inte för att det gjorde så värst ont just då, men för att min hjärna kom ihåg hur ont jag hade igår och hur mångfärgad tån var. Alltså hade min hjärna räknat ut att; sätter du ner foten får du jävligt ont, det är inte bra!

Så nu tar jag mig fram hoppandes på ett ben, inte jätteskoj. Fick ställa in min tvättid också. Som tur är så tvättar min man också idag så han ska ta det värsta av min tvätt med. ^^
Själv ska jag tillbringa dagen i horisontellt läge med foten högt och hoppas att jag kan gå lite imorgon i alla fall, så jag kan hämta mitt blivande husdjur!
(Hade velat gå till kyrkogården idag, har till och med köpt ett ljus som jag skulle ställa på farfars grav, men det verkar inte bli nåt med det...)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress