Helgur

Jag erkänner.
Jag har en f r u k t a n s v ä r d träningsvärk från igår.

Trodde inte ridlektionen var så jobbig som den tydligen var.
Jag är dessutom fruktansvärt trött. Men jag får väl skylla mig själv när jag inte går och lägger mig förän klockan ett.

Tidigare idag satt jag som en zombie framför datorn och lyssnade på Shinedown. Otroligt bra, måste jag säga, även om dom låter som en blandning av jättemånga band; bland annat Nickelback och Disturbed. Trodde faktiskt först att det var Disturbed jag hade råkat börja spela, men så var det inte. Tack Sofia i alla fall för tipset. :)
Mamma och pappa hade lovat att åka till Stugan idag så att jag kunde följa med och fota lite. Medans jag satt och var zombie vid datorn höll dom på och fixade i hallen (som btw ser ut som byggnadsplatsen från helvetet) men till slut blev dom klara och vi åkte. Jag, mina föräldrar och kameran. Undertecknad höll på att somna i bilen på vägen dit. Väl där var det svinkallt och ingen ville gå på promenad, så det blev inte så jättemycket fotat. Lite, men inte så mycket jag ville. Var dessutom lite för trött för att orka engagera mig. Vi inspekterade dasset istället.
Du hörde.
Vi ska byta till mulltoa, så pappa var tvungen att checka lite hur och vad han ska bryta bort med kofoten så småning om. Vi spekulerade även om vilka träd som ska fällas i vår. Det växer några envisa ena på berget ner mot sjön och dom börjar bli lite stora nu.
På vägen hem fick jag tjejvärken från helvetet oxå. Kändes som nån försökte klösa ut mina äggstockar. Mysigt var'e, och jag antar att alla tycker det var roligt att höra om mina problem. Hur som helst fick jag pappa att svänga in till ÖoB på vägen hem så jag fick köpa medicin. Alltså choklad. Och chips. Jag vet att jag är den nyttigaste ni känner.
Sen vi kom hem har jag legat i soffan och kollat på Merlin samt tyckt lite synd om mig själv.
Somnade nästan igen förut, blir tidig kväller för Helgur idag. Yes. Men inte innan maten, för mamma gör Chicken a'la King. :'D Och så har jag ju mina chips... Och mer Merlin... Ajdå. Verkar bli en längre kväll än jag tänkte mig. Men jag måste vara pigg imorgon när det är dressyrkurs! :D Har längtat bra länge efter den nu. Men är lite nervös inför vad Konstantin ska tycka om min ridning. :S Har lite respekt för den kusen dåva. Men jag kan ju inte ha blivit sämre än sist jag red honom, för typ.. tre år sen? Jaja.

Nu ska jag läsa lite innan maten.
Cheerio!
Uutela

Du är fanimej bäst på att skriva blogg (milho). :P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress