Helgur

Lång dag i Linköping som sagt.

Men inte riktigt såhär lång, kom väl hem vid halv nio nån gång.

Hur skadad är man om man frivilligt åker till skolan och sitter med näsan i matteboken (bokstavligt, har trycksvärta på näsan) mellan 8 och 15?
Räkna, räkna, räkna.
Men det är ju så kul när det flyter på!! Det är ju bara matte B-kursen, så det vore ju illa om det inte funkade.
Satt till cirka klockan 12 och räknade i klassrummet, sen drog alla utom jag och fyra till hem och vårat klassrum intogs av parfymstinkande tonåringar, så vi satt i vårat uppehållsrum och räknade ungefär till klockan 15.

"- Arabisk matematik... Jaa, vad blir Jallaˆ4? Då har man jävligt bråttom!" som min klasskamrat sa.

Diskussionerna spårade ur lite lagom när tredje kannan kaffe bryggdes, själv drack jag energidryck OCH kaffe vilket resulterade i allvarliga skakningar i hela kroppen.
Det började även diskuteras barnporr, men det ämnet kvävde vi rätt fort. Usch.

Jag skulle på möte i Hangaren med styrelsen för Östergötlands Frisksportdistrikt (där jag ju är kassör) klockan 18.30, men jag var så nervös för att jag inte skulle hitta dit, så jag tog halv fyra-bussen. Kvart i fyra stod jag vid Hangaren och hade alltså nästan tre timmar att slå ihjäl*. Som tur är har dom världens skönaste cafetéria där, så jag la mig i en superdupermjuk soffa** och läste en bra bok. Höll på att somna ett tag, men lyckades skärpa till mig.
Mötet gick snabbt och smärtfritt när alla kom dit, även om nu hela styrelsen vill bränna upp Nordea för att dom ska krångla så dant. Förhoppningsvis fixar sig det strulet imorgon, men varför skriver jag om det? Ni vet ju ändå inte vad det handlar om.
Jag fick skjuts hem till Motala och sen dess har jag suttit här, förvånande va?
"- Men ska inte hon sova såhär dags? Hon ska väl med en tidig buss imorgon?" kan jag se att ni tänker nu.
HA! Inte då! Imorgon ska Helgur åka med kvart över 11-bussen. ^^ Sovmorgon!!!
Har föresten fått upp alla bilder från Minifälttävlan på min bilddagbok nu om det är nån som vill titta. :)


*Känner mig lite världsvan när jag kan åka buss själv i Linköping och hitta dit jag ska. Att det finns 6-åringar som åker buss mer världsvant än jag tycker jag inte att vi behöver nämna.

**Nästan som den i
Black Books som sväljer ett barn.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress