Helgur

Covers.

Dom som känner mig lite vet att jag inte gillar covers på låtar. Men det gäller gamla godningar som förstörs av diverse inkompetenta idioter (som till exempel i IDOL). Även artister/band som plagierar en populär gammal låt för att tjäna pengar borde egentligen skjutas på fläcken. Men nu är det så att även jag tycker om vissa covers, främst då när något hårdrock/metalband tar en riktigt dålig radioplåga och gör den lyssningsbar. Jag tänkte ta en topp tre här.

Först har vi den här låten:


Hörde den första gången när jag hade fått en massa musik av Jane. Egentligen borde jag hata den här covern. Varför? För det är Genesis som har gjort den från början. Och? Phil Collins spelar trummor och sjunger i det bandet. Phil Collins borde vara dödsstraff på att kopiera. BORDE jag tänka. Men den här är bra! Disturbed är sjukt bra, och jag ska se dom i sommar. ^^

Den andra låten är:

Tatu har gjort originalet, och det är så jävla tråkigt. Den här versionen har mer. Mer kan jag nog inte säga. Grymt bra band oxå, Sonic Syndicate. Speciellt live. ;)

Tredje och sista undantaget som bekräftar regeln är:
Lillasyster med Umbrella. Satan så mycket bättre än originalet som dom har tjatat om och om igen på radion. När jag hör originalet med Rhianna (som jag förövrigt inte har mycket till övers för) vill jag bara trycka ner nåt vasst (och helst brinnande) i halsen på henne. Fy fan vad dålig den är. Men den här. Wow. Jag trodde bara att den kunde vara dålig, men Lillasyster har motbevisat mig.

Ville bara säga det.
Ida

Covers kan vara intressanta ja!

Tyvärr förstör ju Idol massa låtar...(DET LIGGER FOLK ÖVERALLT!)



Anyway, Gott Nytt år på dig :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress