Helgur

Party i Mantorp.
Det blev bara mamma och jag som drog iväg för att parta loss i världsmetropolen Mantorp. Pappa hade sovit 4 timmar inatt och var nära att däcka vid köksbordet med huvudet i fruktskålen när han kom hem, så han hade ingen lust. Min lillebror skulle iväg till sin kompis och se på film, mamma och jag blev över. Men först åkte vi tillbaka till bankens garage där mamma hade gömt dagens shoppingfynd; en tvättkorg... Vad jag ser fram emot att bli vuxen.. shoppa tvättaccessoarer... I alla fall, där i garaget träffade vi på mammas kvinnliga chef som kör Harley Davidson. Coolt tycker kanske många, men jag har aldrig tyckt att sånna där förvuxna mopeder är särskilt häftigt (förlåt Tim, men så är det). Sedan hamnade vi bakom henne på vägen till Mantorp, hehe :] Jag påpekade att det skulle vara roligt att se om hon gjorde bort sig, eftersom det är mammas chef menar jag. Mamma förnekade det inte helt..! Så nu vet jag var jag har fått min ondskefullhet ifrån, häh.
Vi gjorde ett stopp till på vägen, vid Gunnes väskor för mamma skulle köpa en ny skinnväska. Det slutade även med att jag köpte ett par örhängen ^^ Så mycket för att spara sina surt förvärvade.. :S Vi fick även tillfälle att träffa Gunne själv, eller ja.. han som äger stället heter egentligen inte så, men jag kommer inte ihåg hans riktiga namn. Det är i alla fall en trevlig prick på minst 150 kilo. Han fick dra in magen när han skulle ut genom dörren...
Väl på "partajet" var det inte så mycket folk. Min kusin och hennes pojkvän var där, och dom är trevliga :) Sen var det ett par på 70+ där som gick nästan direkt efter att vi kom, men dom är oxå lite roliga, började diskutera Teletubbies bland annat.. xP
Vi åt massor.. och pratade massor.. och mamma drack vin, så när det var dags att åka hem fick jag köra! :D Jag har inte kört Volvon sen vi köpte Toyotan för 3 månader sen, och det kändes jättekonstigt! :O Bra, men konstigt. Det kändes verkligen inte som att jag har övningskört i den bilen i över ett år. Det kändes som att köra en stor lastbil om man jämför med min lilla bil... Men vi överlevde hem, och mamma sa att jag kör väldigt bra ^^ Känns ju bra, även om det kan ha varit vinet som fick hennes omdöme att bli lite svagare ;P

Nu är klockan alldeles strax nio, och jag har ont i huvudet.. >.< Så det blir att gosa ner sig i sängen och titta lite Mythbusters och Spaced några timmar, och sen njuta av att vi är lediga imorrn :) "Lediga", jag ska dela ut tidningar... Det gjorde jag ett annat år på 1:a maj oxå, och hamnade mitt i paraden med min vagn... Inte så lyckat, så jag ska försöka undvika det imorrn...

Drick inte för mycket ikväll nu folket! ;)

Ps. Är det nån som har ett par hörlurar jag kan få låna eller? Ds.

image309
Jättekjaaaaam!! (Obehagliga barnprogram.. Brr :S >.<)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress